Organizator: Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki
Autor i dyrektor artystyczny: Stefan Niedziałkowski
Spektakle:
Meritum / Essence
/ Teatr Sztuki Mimu
Gościnne spektakle:
Wykład demonstracja / Lina do Carmo
Wykład demonstracja / Thomas Leabhart
Wykład demonstracja / Yves Marc and Claire Heggen
Piątek–Wtorek
27–31/05/2011
Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki
Pobierz:
Program
Jestem bardzo zadowolony, że udało mi się zaprosić do uczestnictwa w III edycji tak wybitnych artystów jak Claire Heggen, Yves Marc, Lina do Carmo i Thomas Leabhart. Podczas warsztatów i prezentacji artyści o wielkich doświadczeniach odnoszący sukcesy na całym świecie przekażą nam własny punkt widzenia na temat sztuki mimu oraz sztuki aktorskiej w teatrze ruchu. Specjalnie na tę okazję przygotowałem nowy spektakl pt.: "Meritum / Essence". W spektaklu tym wystąpią aktorzy Teatru Sztuki Mimu, którzy stanowią trzon mojego Studia Mimów. Spektakl "Meritum / Essence" ma na celu ukazanie najbardziej charakterystycznych momentów z twórczej pracy artysty mima w Teatrze Sztuki Mimu. Stefan Niedziałkowski Tegoroczna edycja "Silence of the Body / Milczące Ciało" składa się z warsztatów dla zarejestrowanych uczestników oraz prezentacji dla publiczności. Podczas pięciu dni wydarzenia Stefan Niedziałkowski oraz zaproszeni artyści: Claire Heggen, Yves Marc (Francja), Lina do Carmo (Brazylia/Niemcy), Thomas Leabhart (USA) poprowadzą warsztaty z zarejestrowanymi uczestnikami. Po każdym dniu warsztatów odbędą się prezentacje: premiera nowego spektaklu Stefana Niedziałkowskiego „Meritum / Essence” w wykonaniu zespołu Studia Mimów, Teatru Sztuki Mimu, a także pokazy wykładów dla publiczności prezentowane przez zaproszonych artystów i Stefana Niedziałkowskiego.
Warsztaty
Wszystkich zainteresowanych udziałem w warsztatach prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go drogą mailową do 25 maja 2011. Liczba miejsc jest ograniczona. Potwierdzenie przyjęcia zostanie przesłane pocztą elektroniczną.
+48 505 891 277
Spektakle
Zaproszeni Artyści
Claire Heggen
Współdyrektorka Théâtre du Mouvement z Yves Marc od 1975 roku. Studiowała pantomimę z Etienne Decroux i opanowała różne techniki i środki (sport na wysokim poziomie, taniec klasyczny i współczesny, eutonia, kinezjologia). Postrzega sztukę aktorską i współczesną pantomimę jako szeroką koncepcję, integrującą dziedzictwo Etienne Decroux i opartą na dramaturgii ruchu i gestualności. Obejmuje to teatr tekstualny i teatr angażujący ciało. W związku z tym środek wyrazu aktora—jego ciało—znajduje się w samym centrum artystycznego procesu tworzenia.
claireheggen.theatredumouvement.fr
Yves Marc
Aktor, reżyser, nauczyciel. Współdyrektor artystyczny wraz z Claire Heggen w Théâtre du Mouvement w latach 1975–2017. Współdyrektor artystyczny La Ferme de Trielle (Auvergne)—od jego powstania w 1974 roku. Członek-założyciel Europejskiej Federacji Pantomimy. Współzałożyciel Les Transversales, Académie européenne des Arts du Geste, Itinéraire Culturel du Conseil de l'Europe—1993. Współinicjator i członek GLAM (Groupe de Liaison des Arts du Mime et du Geste). Synergolog i technik NLP (programowanie neurolingwistyczne), sponsor festiwalu MIMAGES, kierowanego przez Philippe'a Phénieux i Compagnie Zinzoline, Saint-Péray.
compagnie-yvesmarc.fr
Lina do Carmo
Choreograf i tancerka, od wielu lat mieszka w Niemczech i Brazylii. Po studiowaniu tańca i teatru w Brazylii i Stanach Zjednoczonych, uczyła się pantomimy w Paryżu u Marcela Marceau. W swojej pracy artystycznej łączy różne techniki ekspresji ciała z fantazyjnymi źródłami jej korzeni, tworząc wyjątkowy i organiczny język ciała w solowych i grupowych przedstawieniach takich, jak: "Victoria Regia", "Fugitus", "Viajante Da Luz". Kreacje stworzone przez Linę do Carmo stanowią wyraz jej tożsamości kulturowej. Za pomocą swojego ciała przekłada emocje i historie zaczerpnięte z jej rodzimej kultury na język sztuki tańca. Ponadto jest wykładowcą m.in. w Tanzhaus w Duseldorfie, Tanz Woche w Wiedniu i Ecole de Mimodrame w Paryżu.
www.linadocarmo.de
Thomas Leabhart
Aktor, reżyser, pisarz i nauczyciel. W latach 1968–1972 uczył się sztuki mimu w Paryżu u Etienne Decroux, uznawanego za ojca współczesnego mimu. Występuje i reżyseruje w USA i Europie, regularnie prowadzi zajęcia we Francji. Jest autorem artykułów na temat sztuki mimu i teatru a także książki "Modern and Post-Modern Mime" oraz "Etienne Decroux". Jest również redaktorem czasopisma "Mime Journal" i wykładowcą w Pomona College w Claremont w Kalifornii.