Fot. Artur Oleszczuk

XI Edycja
Między­narodo­wych Prezen­tacji Teatru Sztuki Mimu Si­lence of the Body/
Mil­czące Ciało

Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury
Autor i dyrektor artystyczny: Stefan Niedziałkowski

Spektakle:
Gniazdo / Teatr Sztuki Mimu
Fatum / Junko Koma
Ona / Małgorzata Zdrojek–Toniszewska

Gościnne spektakle:
Palimps Gestures / Lina do Carmo

Niedziela

31/10/2021 / 18:00

Mazowiecki Instytut Kultury

Pobierz:
Program
Plakat

Podczas XI Międzynarodowych Prezentacji Teatru Sztuki Mimu "Silence of the Body / Milczące Ciało" odbędzie się premiera nowego spektaklu Teatru Sztuki Mimu "Gniazdo". Podczas wieczoru zaprezentowane zostaną także solowe spektakle Teatru Sztuki Mimu: Junko Koma i Małgorzaty Zdrojek-Toniszewskiej, oraz solowy występ gościa specjalnego tegorocznej edycji, Lina do Carmo. Lina do Carmo zaprezentuje cztery utwory solowe, własne lub z repertuaru Marcel Marceau (1923–2007) i Valeska Gert (1892–1978). Przywołując tych niezwykłych artystów, którzy przenikają jej upodobania jako performerki choreografki, Lina zachęca nas do myślenia o gestach, które poruszają nasze własne ciała, ale także nawiązuje do motywu powtórzeń. Jak sugeruje tytuł, to właśnie w tym paradygmacie artystka wyjaśnia ponowne odkrywanie gestów jako akt ponownego przeżywania przeszłości w celu jej wyeksponowania i ponownego wykorzystania przepływu od przeszłości do teraźniejszości po to, aby umożliwić tworzenie żywej pamięci.

Spektakle

Gniazdo performance thumbnail

Gniazdo

Teatr Sztuki Mimu

Fatum performance thumbnail

Fatum

Junko Koma

Ona performance thumbnail

Ona

Małgorzata Zdrojek–Toniszewska

Gościnne spektakle

Palimps Gestures guest performance thumbnail

Palimps Gestures

Lina do Carmo

Zaproszeni Artyści

Lina do Carmo

Lina do Carmo, o niemiecko-brazylijskim pochodzeniu, znana jest na scenie międzynarodowej jako mim, tancerka i choreograf. Rozpoznawana jest również ze względu na swoją działalność badawczą. Lina wypracowała wizualny język ciała, który przekracza granice kulturowe, artystyczne i techniczne. Język ten umożliwia autentyczne wyrażanie swoich myśli i emocji. Doświadczenie taneczne Liny opiera się z jednej strony na badaniach akademickich nad kultami, rytuałami i sztuką naskalną stanowisk archeologicznych (doktorat w dziedzinie sztuk performatywnych, mistrz tańca), a z drugiej na jej warsztacie różnych technik teatralnych i tanecznych (klasyczne, nowoczesne i współczesna), zwłaszcza w kontekście sztuki gestów mistrza pantomimy Marcela Marceau.

www.linadocarmo.de